ترانيمي للمسيح

 كلمات ترنيمة يسوع سر نجاتنا

سوع سر نجاتنا ورجاؤنا كليه فيك
واللي بيلتجألك يلقى حمايته فيك

يسوع سر خلاصنا احنا عابديك
واللي بيأمن فيك يلقى ملكوتك فيك

يسوع سر فرحنا وانشراحنا فقط فيك
واللي بيحبك من كل قلبه يلقى اكليله فيك

يسوع سر شفائنا ودوائنا هو بيك
واللي بيصرخلك هايلقى شفائه فيك

يسوع سر عزائنا وانتظارنا بس ليك
مهما بيحصل او يحدث احنا متعلقين بيك

يسوع كل امالنا دا احنا مستنيك
عسى سراجنا يكون فيه الزيت الكافي لحين التقائنا بيك



كلمات ترنيمة يسوع انت عريس نفسي وروحي

يسوع انت عريس نفسي وروحي
الاغلى ما امتلكه في دنياي
يا اسمى واعظم هدف وغاية
يا شهوة قلبي ومناي

انت ملكي وتاج راسي وسيدي
والهي وخالقي وربي وحبيبي
بأعترفلك بأنني جرحتك
فسامحني واغفرلي يا ابويا وفاديّ

املك يا يسوع على حياتي
وتربع ملكاً على عرش عمري الاتي
وليكن شخصك ومجدك اسمى غاياتي
يا نصيبي وقسمتي الغالية

يا يسوع انا بأتألم بشدة في أتوني
وحرارته يوم ورا يوم بتزيد وتعلى
لكن قلبي بيصرخلك وبيقولك
بحبك يا يسوع محبة قوية قوية

يا يسوع الامي بتعلقني بيك اكثر واكثر
وبتمسكني بيك اكثر وتقربني منك اكثر واكثر
وانا وسطيها بارنملك وايماني بيك بيزيد ويكبر
وكلي يقين وثقة انني بيك منها هاتحرر


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

ترانيمي للمسيح

لا توجد خدمة للمسيح لا يرافقها صليب

كلمات ترنيمتي ( يسوع هو الاحن بنلتجأ اليه)