ترانيمي للمسيح

 كلمات ترنيمة ( ها انذا افتقدك يقول الرب)

كنتِ عايشة عني بعيدة
محبطة يائسة متشردة
قولتي يمكن هاعيش بعيدة عنه عيشة هنية
وبلاش بقى عبادة لي وصلوات وحياة تقية
وأعمل اللي انا عايزة وبلا رقيب عليّ
اتاريكِ بتغرقي في وحل عبوديتك شوية شوية
كنتِ بتفتشي عن الراحة والسلام والامان ومش طايلة
جربتي كل الاشياء الردية ومش نافعة

ها إنذا أفتقدك يقول الرب
وطوباكِ لو كان زمانكِ زمان الحب
هاغسلك بدمي من ذنوبك واطهركِ
رداء بري وثياب خلاص ألبسكِ
وتصبحين بنتي حبيبتي وملكي
وكل ما هو لي هو ليكي
واقطع عهداً ابدياً معاكِ
انا في الافراح ابارككٍ وفي الضيقاتِ إنقذكِ
يا جميلتي يا حمامتي يا وديعتي

كلمات ترنيمة يا مسيحي يا حياتي
با مسيحي يا حياتي يا طبيبي يا شفائي
يا هنائي يا عزائي يا املي يا رجائي
يا طعامي يا غذائي يا حبيب الروح يا ربي يا يسوع

ان جزت في وادي البكاء اراه مانوسا بك
وان جزت في وادي الائنين اراه هينا معك

وان حصلت مجاعة وجعت ترسل اكلي مع الغراب
وان عديتني في صحراء وعطشت تفتحلي ينبوع ماء من الصخر

وان هاجت علي الريح ايديك هاتحميني من الخطر
وان سرت في وسط الموج هاتشقه وتعملي طريق وسط البحر

حتى وان مشيت في الاتون اراك معي في وسطه
وان اترميت في جب الاسود هتكمم انت افواهها وانا في داخله

حتى وان اتقفلت كل الابواب في وجهي فثقتي كبيرة في وعودك لي
وان سرت في وادي ظل الموت لا اخاف شرا لانك دوما معي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

ترانيمي للمسيح

لا توجد خدمة للمسيح لا يرافقها صليب

كلمات ترنيمتي ( يسوع هو الاحن بنلتجأ اليه)